jueves, 10 de marzo de 2016

Termòmetre de les emocions

El termòmetre de les emocions és una eina molt visual, perquè capta l'atenció dels alumnes i els anima a parlar sobre les seues emocions. Per a açò, cada alumne realitza el seu personatge amb un pal de fusta i una foto amb la seua cara.
Haurà d'estar en un lloc visible de l'aula, i dedicar un moment determinat del dia perquè els alumnes puguen fer ús del termòmetre de les emocions.
Per a treballar amb aquest material hem de fer diverses preguntes:
Com t'assegues?
El xiquet haurà d'escollir entre les 5 caritas que representen els diferents estats emocionals i van de l'1 al 5 passant de la felicitat a la ira. I així han de ficar-ho en un dels sacs que acompanyen cada emoció.
Cal explicar que no hi ha una emoció millor que una altra, no és dolent sentir-se nerviós, trist o amb ira, l'important és aprendre a identificar les emocions, posar-li un nom per a saber com ens sentim i d'aqueixa forma, podrem aprendre a actuar a cada moment. Per açò, cada carita d'emoció va acompanyada d'un missatge positiu, i en el cas de la ira, anima al xiquet a parar-se un minut, perquè no és un bon moment per a actuar.
On assegues l'emoció?
És una bona forma que el xiquet comence a relacionar el seu estat mental i emocional amb el seu cos, açò li ajudarà a identificar els símptomes de les emocions per a un futur.
Per què t'assegues així?
Aquesta és la més important perquè ajuda als xiquets i xiquetes a expressar les seues emocions.

Aquesta activitat a més d'afavorir la intel-ligència emocional, també reforça l'expressió oral i escrita dels alumnes. D'altra banda, ajuda a crear un grup d'alumnes cohesionat, ja que es pot treballar de manera grupal, i fent un registre escrit setmanal sobre aquelles emocions més mostrades durant la setmana.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

TWITTER