En l'actualitat escoltem amb
freqüència el terme d'intel·ligència emocional, però realmente coneixem de què
es tracta?
“Intel-ligència emocional és una forma d'interactuar amb el món que té
molt en compte els sentiments, i engloba habilitats tals com el control dels
impulsos, l'autoconciencia, la motivació, l'entusiasme, la perseverança,
l'empatia, l'agilitat mental. Elles configuren trets de caràcter com
l'autodisciplina, la compassió o l'altruisme, que resulten indispensables per a
una bona i creativa adaptació social”. Daniel Goleman
El psicòleg americà Daniel
Goleman defensa en la seua publicació que l'èxit d'una persona no ve determinat
únicament pel seu coeficient Intel-lectual o pels seus estudis acadèmics, sinó
que entra en joc el coneixement emocional. Quan parlem d'intel-ligència
emocional, parlem de la capacitat de l'individu per a identificar el seu propi
estat emocional i gestionar-ho de forma adequada. Aquesta habilitat repercuteix
de forma molt positiva sobre les persones que la posseeixen, doncs els permet
entendre i controlar els seus impulsos, facilitant les relacions comunicatives
amb els altres.
Segons Goleman, la Intel-ligència emocional es pot organitzar entorn de cinc capacitats:
Segons Goleman, la Intel-ligència emocional es pot organitzar entorn de cinc capacitats:
·
Conèixer emocions i sentiments
·
Aprendre a manejar-les
·
Aprendre a crear motivacions pròpies
·
Aprendre a recèixer-les en els altres
·
Aprendre a gestionar les relacions
Aquest autor és un dels més
importants en la recerca de l'educació emocional. I el seu llibre més important
és Inteligencia Emocional.
En la següent entrada
començarem amb activitats practiques que podem usar amb els xiquets per a
treballar el Intel-ligència emocional.

No hay comentarios:
Publicar un comentario