Una de les formes amb les quals
podem treballar les emocions en classe és amb la caixa d'emocions. Una vegada
familiaritzats amb les emocions bàsiques podem començar a utilitzar la caixa.
Aquesta caixa ha d'estar situada en un lloc visible de l'aula i ser accessible
a tots els alumnes. Es disposarà de papers en forma de notes perquè els
alumnes puguen escriure els seus missatges.
El funcionament de la caixa de
les emocions és:
1. Expliquem als alumnes que la
caixa de les emocions aquesta per a rebre missatges. I serveix per a expressar
diferents emocions i sentiments de situacions que es produeixen en l'aula.
2. Incentivar als alumnes al fet
que participen, encara que mai obligar-los. Per a açò serà positiu que els
mestres també facen ús d'aquesta caixa.
3. L'alumne pot expressar emocions negatives (por, tristesa…) o positives (felicitat, alegría…). Agafem un paper i escrivim la situació i l'emoció o estat d'ànim que hem sentit, una vegada escrit es fica en la caixa. Per exemple “Aquesta vesprada he ajudat a un company en el pati i m'he sentit alegre”o “Hui m'he barallat amb el meu millor amic i m'he sentit trist”
3. L'alumne pot expressar emocions negatives (por, tristesa…) o positives (felicitat, alegría…). Agafem un paper i escrivim la situació i l'emoció o estat d'ànim que hem sentit, una vegada escrit es fica en la caixa. Per exemple “Aquesta vesprada he ajudat a un company en el pati i m'he sentit alegre”o “Hui m'he barallat amb el meu millor amic i m'he sentit trist”
4. S'estableix un moment concret
tots els dies per a dedicar-ho a la lectura dels missatges de la caixa. Les
poden llegir els autors, o la mestra o mestre si són anònims.
5. Després de la lectura de les
notes, s'inicia un col·loqui, perquè els alumnes aporten les seues pròpies
experiències, i desenvolupen tant la intel·ligència emocional com l'expressió
oral.

No hay comentarios:
Publicar un comentario