martes, 8 de marzo de 2016

La Caixa de les Emocions

Una de les formes amb les quals podem treballar les emocions en classe és amb la caixa d'emocions. Una vegada familiaritzats amb les emocions bàsiques podem començar a utilitzar la caixa. Aquesta caixa ha d'estar situada en un lloc visible de l'aula i ser accessible a tots els alumnes. Es disposarà de papers en forma de notes perquè els alumnes puguen escriure els seus missatges.



El funcionament de la caixa de les emocions és:

1. Expliquem als alumnes que la caixa de les emocions aquesta per a rebre missatges. I serveix per a expressar diferents emocions i sentiments de situacions que es produeixen en l'aula.

2. Incentivar als alumnes al fet que participen, encara que mai obligar-los. Per a açò serà positiu que els mestres també facen ús d'aquesta caixa.

3.
L'alumne pot expressar emocions negatives (por, tristesa…) o positives (felicitat, alegría…). Agafem un paper i escrivim la situació i l'emoció o estat d'ànim que hem sentit, una vegada escrit es fica en la caixa. Per exemple “Aquesta vesprada he ajudat a un company en el pati i m'he sentit alegre”o “Hui m'he barallat amb el meu millor amic i m'he sentit trist


4. S'estableix un moment concret tots els dies per a dedicar-ho a la lectura dels missatges de la caixa. Les poden llegir els autors, o la mestra o mestre si són anònims. 

5. Després de la lectura de les notes, s'inicia un col·loqui, perquè els alumnes aporten les seues pròpies experiències, i desenvolupen tant la intel·ligència emocional com l'expressió oral.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

TWITTER