El Dr. Howard Gardner és professor de psicologia i ciències de l'educació en la Universitat d'Harvard, autor de la Teoria de les Intel·ligències Múltiples i de més de vint llibres sobre temes com l'educació, l'aprenentatge, i la intel·ligència.
Gardner (2006) reconeix que les persones són diferents i tenen diverses capacitats de pensar i diverses maneres d'aprendre. Aquesta teoria demostra que cada alumne és únic i respon a açò mitjançant el desenvolupament de la instrucció basada en les diferències dels alumnes.
Gardner ens proposa 8 maneres diferents d'intel-ligència, deixant de costat que la intel-ligència és només un bon desenvolupament lingüístic i lògic matemàtic. En 1.999 Gardner replanteja la seua definició d'intel-ligència: “és un potencial psico-biològic per a processar informació, que pot ser activat en un entorn cultural, per a resoldre problemes o crear productes que són valorats en una cultura” (Intel-ligència reformulada)
Les 8 intel-ligències són:
• Intel·ligència lingüística: és valer-se de l'ús del llenguatge per a expressar les idees, els sentiments o per a persuadir a uns altres.
• Intel·ligència musical: és crear o sentir un ritme per a expressar un estat emocional
• Intel·ligència lògic-matemàtica: raonament, pensament lògic, maneig de problemes matemàtics
• Intel·ligència espacial: crear o interpretar imatges, pensament en tres dimensions
• Intel·ligència corporal-kinestésica: sent i expressa de forma corporal, realitzant tots els seus treballs manualment
• Intel·ligència interpersonal: comprèn els sentiments i les emocions d'un mateix molt clarament
• Intel·ligència intrapersonal: comprèn els sentiments, necessitats i propòsits dels altres.
• Intel·ligència naturalista: comprèn els patrons, la classificació i el comportament de la naturalesa

No hay comentarios:
Publicar un comentario